چگونه مراقب پوست صورتمان باشیم و برای مراقب و نگهداری پوست صورت چه کارهای باید انجام بدهیم.

 

مراقبت از پوست بصورت روزانه و بطور همیشگی مثل مسواک زدن باید انجام شود.

مرحله یک مراقب و نگهداری پوست صورت

 

اولین مرحله مراقب و نگهداری پوست صورت پاکسازی صورت شستشو با آب و شوینده های غیر صابونیه، پس انتخاب یک ژل شست شو که ضد حساسیت باشه و متناسب با PH طبیعی پوستمون باشه ضروریه!البته در نظر داشته باشید اگر آرایش چشمهاتون رو اول با محلول دوفاز ( به دلیل مواد خاصی که داره به راحتی میتونید آرایش ضد آب رو پاکسازی کنید و هیچ فشاری به پوست حساس دور چشمتون وارد نمیکنید) در نتیجه نگران به وجود آمدن چروکهای ریزپوست اطراف چشمتون نیستید. بعد از پاک کردن آرایش توسط محلول دوفاز بهتره پوست رو با آب شست شو بدین.

 

مراقب و نگهداری پوست صورت شست و شوی پوست و لایه برداری بصورت روزانه و مکرر باید انجام شود تا سلول های مرده از بین بروند.
انتخاب شوینده مناسب با نوع پوست مهمه

مرحله دوم بعد از شست و شوی پوست صورت

 

بعد از شست و شو میرسیم به مرحله مهم پاکسازی عمقی توسط تونر یا میسلار کلیین.توجه داشته باشید که در مراقب و نگهداری پوست صورت میسلار کلیینها که ساختار کاملتری دارن و به دلیل وجود ذرات میسلار در این محصول که آلودگیها و ذرات ناخالص رو مثل آهنربا به خودشون جذب میکنن انتخاب بهتری هستن.

 

برای پاکسازی و مراقب و نگهداری پوست صورت پوست از روش های مختلفی میتوان استفاده کرد از جمله فیس واش های برقی و دستی
پاکسازی بعد از شست و شو


نکته:

میسلار کلیین ها و میسلار واترها دو نوع محصول متفاوت هستن و تشابه اسمیشون باعث نشه فراموش کنید که میسلار واترها جایگزین شست و شو هستن درمواقعی که دسترسی به آب ندارید یا در سفر هستید درحالیکه میسلار کلیین ها پاکسازی عمقی انجام میدن و جایگزین تونرها هستند.

در پاسخ به این سوال که مراقب و نگهداری پوست صورت بعد از استفاده از میسلار کلیین باید شست و شو انجام بدید یا خیر بهتره بگیم کاملا سلیقه ای محسوب میشه و بعضی افراد ترجیح میدن بعد از کاملترین پاک کننده ها هم شست و شو با آب رو انجام بدن و بعد برن سراغ استفاده از کرمهای مراقبتی مورد نیاز پوستشون.

برای پاکسازی صورتتون بهتره از پنبه های ورقه ای استفاده کنید چون بافت نرمی دارن و به صورتی طراحی شدن که آسیبی به پوست وارد نمیشه و دلیل این توصیه به دلیل به وجود آمدن خطوط ریز و چروکهایی هستن که در اثر استفاده از پنبه های زبر دستمالها و یا حوله ها ممکنه ایجاد بشن.

 

مرحله سوم مراقب و نگهداری پوست صورت استفاده از آبرسان پوست

 

بعد از پاکسازی میرسیم به محصولات آبرسان و مراقبتی که با توجه به نوع پوست و نیازهای پوست خودتون باید استفاده کنید.در مرحله اول شناخت پوست ضروریه و ممکنه پوست شما یکی از انواع (خشک چرب یا مختلط) باشه.

شاید براتون سوال باشه که از کجا بفهمم پوست من کدوم یکی از این 3 نوعه مختلفه؟

 

با یک مثال ساده میتونید متوجه این موضوع بشید. اگر فقط بعد از چند ساعت پس از حمام در تمام نقاط پوست صورتتون حس چربی دارید و منافذ روی بینی و اطراف بینی شما کاملا مشخصه پوست چرب و اگر بعد از 1 روز پس از حمام فقط روی نقاط اطراف بینی , بینی و پیشانی حس چربی دارید و در قسمت گونه ها تا گردن حس خشکی دارید پوست مختلط و اگر بعد از گذشت 2 روز بعد از حمام همچنان حس خشکی روی تمام نقاط پوستتون دارید و هر چند ساعت یکبار از مرطوب کننده استفاده میکنید پوست کاملا خشکی دارید مراقب و نگهداری پوست صورت چرب سختره و نیاز به رسیدی بیشتری میخواد.

معرفی محصولات مراقب از پوست صورت